BÉKÉS MEGYEI NYUGDÍJAS EGYESÜLETEK SZÖVETSÉGE

kezdőoldal

Zemplén megyében kirándultak a Békés megyei nyugdíjasok

Közzétéve:  2024-10-17

A Zemplén Magyarország északkeleti szegletében egy igazi gyöngyszem. Izgalmas úticéllá adódik itt össze a természet, az impozáns várak és kastélyok, a kulturális programok, a Bodrog és a Hernád vízi élete és az UNESCO világörökségéhez tartozó történelmi Tokaj- hegyaljai borvidék. A rengeteg túralehetőség mellett az Országos Kéktúra kezdő vagy utolsó szakaszai is itt húzódnak. A kiránduláson számos élménnyel gazdagodhattak a részvevők, hiszen rengeteg program várta őket az út során.

Békéscsabáról indultunk a reggeli órákban a vidám nyugdíjasokkal.

Az első nap kisebb megállókkal, Szeghalom – Debrecen – Nyíregyháza érintésével érkeztünk meg Máripócsra. Itt megtekintettük Máriapócs Nemzeti Kegyhelyet, ami egy görög katolikus búcsújáróhely, és amelyet elsőként nyilvánítottak Nemzeti Kegyhelynek Magyarországon, 2005-ben. Majd Tokajra látogattunk, ahol sétát tettünk a városban, és megtekintettük a pincesort borkóstolással egybekötve. Megkerestük a szállásunkat, a Rákóczi Hotelt, Sátoraljaújhelyen, ahol elfogyasztottuk a közös vacsorát és kipihenhettük a nap fáradalmait.

Második napon reggeli után a Szlovákiai Borsiba látogattunk, II. Rákóczi Ferenc szülőhelyére, majd visszaérkeztünk Magyarországra. Széphalomban a Kazinczy Múzeumot tekintettük meg, ahol bemutatták a nyelvújító életét és munkásságát. Folyattuk utunkat Füzérradványra, ahol a híres barokk stílusban épült Károlyi-kastélyt és a 100 hektáros csodálatos parkját tekintettük meg. A Szlovák határ mellett a világhírű Hollóházi Porcelán Múzeumba látogattunk el, ahol megcsodálhattuk a porcelánból készült remekműveket és ajándékvásárlásra is volt lehetőség.

Ezután indultunk vissza a szálláshelyre.

Harmadik nap reggeli után Kassára indultunk, Szlovákia második legnagyobb városába, ahol a Szent Erzsébet-főszékesegyházat tekintettük meg. Ismertebb nevén a Kassai dóm, Kassa egyik legszebb és legjellegzetesebb épülete, Európa egyik legszebb székesegyháza. Itt a dóm gótikus építészetét csodálhattuk meg, az altemplomban II. Rákóczi Ferenc és családtagjai kriptáját láthattuk. A kassai sétánk során a Rodostói ház másolatát, a színházat, a zenélő szökőkutat és Márai Sándor szobrát, aki Kassán született néztük meg. Visszaérkezve Magyarországra útba ejtettük Vizsolyt, és megtekintettük a Vizsolyi bibliát.

Negyedik nap reggeli után Sárospatakra érkeztünk, és a Református Kollégium Nagykönyvtárát tekintettük meg. Szerencsre érkezve a Szerencsi Vármúzeumot látogattuk meg, és a Szerencsi csokoládéboltban vásárolhattunk. A kirándulás zárásaként Tokajban a pincesoron megkóstolhattuk a vidék híres borait, majd vásároltuk az otthon maradóknak. Békéscsabára az esti órákban gazdag élményekkel és kipihenten tértünk haza.

Köszönet a támogatóinknak, hogy felejthetetlen élményt szerezhettünk önkénteseinknek.

Támogatóink: a Miniszterelnökség, a Nemzeti Együttműködési Alap, a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt., az Aktív Magyarországért Felelős Államtitkárság, a Békés Vármegyei Önkormányzat és Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata.